Re: Pamięć RAM ?

Autor: tomek (malarz_at_kt.agh.edu.pl)
Data: Sun 15 Mar 1998 - 20:49:48 MET

Jacek Dabrowski napisał w wiadomości: <01bd5021$d097e400$LocalHost_at_ppp>
m.in.:

>Wszystkich rodzajow pamieci RAM nie moge Ci niestety
>wymienic poniewaz sam tekst zajal by jakis 1MB ;)
>Ale sprobuje Ci pomoc. To ze masz w gwarancji napisane
>2 x 8 SIMM oznacza ze masz 2 osmio-megowe (czyli razem
>16MB) moduly wcisniete do jednego banku pamieci.
>Bank pamieci to 2 sloty.
>Skoro piszesz ze masz 4 wejscia na pamieci to znaczy ze
>masz jeszcze 1 bank wolny (2 sloty). Mozesz tam wcisnac
>max. chyba 128 MB RAMU (2x64MB). Ale koniecznie w
>parze, tzn. ze jesli chcesz miec razem 32MB RAMU to
>dokupujesz jeszcze 2x8 MB(razem 16+16obecnych=32)
> [...]

I tu się mylisz. Współczesne płyty umożliwiają mieszanie FPM i EDO.
Jeśli w ramce konfiguracji BIOS-u pojawia się tekścik w rodzaju
"EDO DRAMs at Bank: ", to można mieć pewność, że dana płyta to
umożliwia. Osobiście polecam dodanie właśnie EDO. W takim
wypadku warto przełożyć SIMM-y FPM do banku 2, a EDO
umieścić w banku 1 - dolna połowa RAM-u jest wykorzystywana
na ogół intensywniej, więc warto obsadzić ją szybszymi pamięciami.

tomek