Re: Dysk i PM

Autor: Grzegorz Redlarski (gred=no=spam_at_kki.net.pl)
Data: Sun 15 Mar 1998 - 02:26:00 MET

On Tue, 10 Mar 1998 08:51:57 +0100, Wojciech Nowakowski
<WojNow_at_rak.krakow.pl> wrote:

>Witam
>
>Czy da sie zmusic Win95 by wylaczal drugi dysk funkcja
>oszczedzania energii, ktory nie jest zdefiniowany w BIOS'ie
>a jest rozpoznawany przez Windows?

Powinienem miec gdzies programik, ktory wylaczal wybrany dysk (chyba
tylko jeden z dwoch). Wlaczal sie sam gdy byl potrzebny. Nie jest to
niestety to samo co PM, ale gdyby Cie to interesowalo, to moge
podeslac. Prawde mowiac, pozytek z tego marny, bo chocby byle jaka
proba otwarcia jakiegos pliku, to winda i tak sprawdza (i wlacza)
wszystkie dyski. Mi chodzilo o wylaczanie dysku do backupu i
przenoszenia danych (wymienny). Korzystam z tego ze dwa razy dziennie
i niby po co mial sie krecic na okraglo. Jednak dalem sobie z tym
spokoj. Nie sprawdzalem tego programu pod win95 i nie wiem tez czy
dziala na dyski nie wpisane do biosu.

gr

PS Program WYL_HDD.EXE: 5kB, grudzien 95, polski, byl kiedys
publikowany (bin, link ?) na tej grupie, autor LESIU, public domain.