Re: wirus w FlashROM???

Autor: Jacek M. Robak (MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl)
Data: Fri 13 Mar 1998 - 19:55:05 MET

Sebastian Maleszewski napisał(a) w wiadomoœci: ...

>Widzisz, kurcze, nie zdawalem sobie z tego sprawy. Faktycznie na plytach
>bezzworkowych wirus ma pole do popisu.
>Ta jedna wypowiedzia przekonales mnie, bym nigdy nie kupil plyty
>bezzworkowej dopoki da sie kupic 'zworkowa' :)
>
> Sebastian

        Moge podac jeszcze 2 producentow robiacych plyty glowne bez takiej
zworki. Mysle, ze inni moga moja liste uzupelnic.
1. ABIT
2. ASUS - ma zworke blokujaca dostep tylko do fragmenow kodu odpowiadajacych
za start. Tak by w przypadku awarii w nagrywaniu mozna bylo wystartowac
system i flashowac BIOS ze startujacej dyskietki z odpowiednio spreparowanym
autoexec.bat
3. SOYO
        Nie wiem jakie sa wszystkie modele tych producentow, ale w srod nich
napewno sa takie, ktore nie maja owej zworki.
        Taka zworka na plycie nie swiadczy wbrew temu co myslisz o jej
jakosci.

MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl