Re: Klaster - ile?

Autor: Daniel Fenert (fenert_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 10 Mar 1998 - 22:06:20 MET

Dnia Sun, 8 Mar 1998 12:10:21 +0100, "Andre" <andre_at_kr.onet.pl>
napisał(a):

> 1) Czy jest jakieś polecenie DOS-owe, które informuje o wielkości klastra
>w danej partycji?
chkdsk
> 2) PartitionMagic umożliwia konfigurowanie wielkości partycji na danym
>dysku bez utraty danych. Ile mu to zajmuje czasu?
zależy od wielkości dysku i od tego ile jest na nim nagrane, ale
niezbyt długo.
> 3) Czy ktoś mógłby mnie poinformować o wielkości klastrów przy różnych
>wielkościach partycji? I tak, czy to jest prawda, że:
o oczko niżej:
> do 256MB - 8kB
4, a nie 8
8
> 513-1024MB - 32kB
16
> powyżej 1025MB - 64kB
do 2GB - 32kB, większej partycji się nie da zrobić.

To przy FAT16, FAT32 ma zawsze 4KB i możne partycje większe niż 2GB.
Daniel Fenert < mailto:fenert_at_friko.onet.pl >

--
A man with only the humblest of means