Re: Klaster - ile?

Autor: Adam Borowski (ab171958_at_zodiac2.mimuw.edu.pl)
Data: Tue 10 Mar 1998 - 13:41:21 MET

> 1) Czy jest jakieś polecenie DOS-owe, które informuje o wielkości klastra
> w danej partycji?
chkdsk
> 2) PartitionMagic umożliwia konfigurowanie wielkości partycji na danym
> dysku bez utraty danych. Ile mu to zajmuje czasu?
Niewiele, ale to "bez utraty danych" to wychodzi tak w 90% przypadkow :-(
W pozostalych 10% mozna sie pozegnac z zawartoscia przesuwanej partycji (a
czesto i odzyskanie pozostalych wymaga sporo umiejetnosci+wysilku).
> 3) Czy ktoś mógłby mnie poinformować o wielkości klastrów przy różnych
> wielkościach partycji? I tak, czy to jest prawda, że:
> do 256MB - 8kB
> 257-512MB - 16kB
> 513-1024MB - 32kB
> powyżej 1025MB - 64kB
Wszystkie liczby o polowe mniej. Poza tym te granice sa o pare mega nizej
(np. nie 1024MB, tylko 1009MB).

| kilobyte_at_mimuw.edu.pl |