Zip Atapi

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Mon 09 Mar 1998 - 23:30:33 MET

L.S.W wrote:

 LW> U mnie dziala bez problemow, dzieki wykryciu przez BIOS mam
 LW> ZIPa w czystym DOSie bez zadnych driverow. ZIPa uzywam dosc
 LW> czesto wiec gdyby cos bylo nie tak to bym zauwazyl.
 LW> Prawdopodobnie duzo zalezy od plyty i BIOSu(ABit AX5 BIOS z
 LW> pazdziernika 97).

Sure, tylko że obsługa ZIPa przez BIOS żre się często z driverami pod
Szklarnię, na ten przykład (dwie literki dysku, traktowanie ZIPa jako twardego o
dziwacznej pojemności). Poza tym - w większości przypadków płyty albo nie mają
wsparcia dla ZIPa w ogóle (i wtedy wykrywanie go na poziomie BIOSa najczęściej
nie przeszkadza), albo mają schrzanione (i wtedy jest kłopot) - stąd moje (i nie
tylko moje) zalecenie wyłączania wykrywania przez BIOS ZIPa ATAPI.

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl