Re: Zoltrix i336VSP a predkosc transmisji

Autor: Tałajczyk Piotr (piotr_ta_at_friko2.onet.pl)
Data: Sun 08 Mar 1998 - 15:15:59 MET

> Jaka srednio predkosc wyciaga Zoltrix i336 VSP???
> U mnie srednio 0,5 k/sec. -dane wg szkapy i Haim's Netmeter.
> Czy to ciut nie za malo??? Czy to lacze, czy modem do d..... Oto jest
> pytanie. Zaznaczam, że korzystam (Sic!) z TPSA.
> mail to garrett_at_friko3.onet.pl

szybkość połączenia można odczytać z okna DialUpa, za pomocą którego się
łączysz.
jeżeli twój modem wynegocjował prędkość 33.600bbs lub 31.200bbs lub trochę
mniej to powienieneś być spokojny. cała reszta (transmisja) zależy już od
innych czynników.
to, czy sieć jest obciążona, to czy dany serwer, z którego coś ciągniesz
jest obciążony, to, czy serwer znajduje się w znacznej odległośći od
Ciebie (np. za oceanem) - to wszystko wpływa na szybkość transferu.
szybkość połączenia jest miarodajna tylko do pierwszego serwera, z którym
się łączysz (w tym przypadku tpsa).
być może Twoje osiagi rzeczywiście nie grzeszą szybkością (0.5k/s), ale
może być to spowodowane tym, że różne programy w różny sposób interpretują
szybkość przesyłania danych. ktoś kiedyś na grupie napisał, że najbardziej
miarodajnym sposobem mierzenia szybkości transmisji jest jakiś ftp.
ja np. mam nainstalowany "Wykaz połączeń modemowych" (proponuję go
zainstalować) i średnia szybkość przesyłania danych jest w granicach
1816cps.
może nie jest to rekord, ale zwarzając na fakt, że mieszkam około 24km od
serwera tpsa to nie jest to wcale mało. połączenia w granicach 31.200 i
max.

--
                                       pozdrowionka...
                                       email:  piotr_ta_at_friko2.onet.pl