Re: Poł±czenie przez kartę sieciow±.

Autor: Adam Ligiencki (Adam.Ligiencki_at_computerplus.com.pl)
Data: Thu 05 Mar 1998 - 15:24:33 MET

Rysio wrote:

> Witam.
>
> Mam drobny problem: przy połączeniu Laptopa (karta sieciowa EtherLink
> III
> PCMCIA) z komputerem stacjonarnym (zwykła karta sieciowa Ethernet),
> system
> operacyjny WIN95.
> Wszystko jest niby ok. ale komputery się nie widzą (konfiguracja jest
> prawidłowa)
> Połączenie między kartami jest przez kabel zakończony wtyczką podobną
> do
> telefonicznej tyle że ma 8 styków. I tu zaczyna się problem kabelków w

> [...]

Witam ! Jesli trzymasz wtyczke blaszkami do gory i kablem do siebie
to numeracja blaszek 1-8 jest od lewej.
Polaczenie half-duplex czyli takie jak Ciebie interesuje wykorzystuje
blaszki 1,2,3,6.
aby polaczyc dwie karty ze soba bezposrednio kablem (bez koncentratora)
nalezy zrobic przeplot tzn. polaczyc:

wtyczka1 wtyczka2
1 3
2 6
3 1
6 2
    Takie cos nazywa sie cross-link.

Milego dnia zycze !
       lll bb Adam Ligiencki
        ll ooo bb ooo
        ll oo oo bbbb oo oo adam.ligiencki_at_computerplus.com.pl
        ll oo oo bb bb oo oo
       llll ooo bbbb ooo lobo_at_avalon.wbc.lublin.pl