Re: Jaki system operacyjny? - o zlodziejstwie

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_interdata.com.pl)
Data: Thu 05 Mar 1998 - 15:11:13 MET

Andrzej Lewandowski wrote:
> W przypadku JEDNORAZOWEGO wyszukiwania
> p-tego elementu nie oplaca sie stosowac sterty. Dlaczego? Co w
> powyzszym tekscie napisalem nieprawidlowo?

Nie jestem senior software engineer ale chyba zamiana tablicy na stóg
nie jest wcale operacją O(logN). Stawiałbym raczej na O(NlogN).

W sumie ten problem wymaga wykonania conajmniej N porównań. Jeśli wiemy,
że elementy nie są w żaden sposób poukładane to raczej nie będzie ich
mniej, bo żadnej z liczb nie można przecież pominąć. Można więc
udowodnić, że problem ma złożoność nie mniejszą niż O(N).

W takim przypadku problem jest taki jak znalezienie maksimum z
nieuporządkowanej tablicy, tyle, że zamiast szukać jednego maksimum
musimy znaleźć 10 maksymalnych wartości. Zapamiętując 10 najwyższych
elementów w podręcznej posortowanej tablicy będziemy musieli w
pesymistycznym przypadku przeprowadzić 10N porównań oraz 10N przestawień
w tablicy podręcznej. Przeciętnie będzie nieco ponad 2N porównań. W ten
sposób wiadomo, że problem ma złożoność nie większą niż O(N).

Zdałem? :-)

Michał

--
WWW: http://www.lodz.pdi.net/~mimo  tel: Int. Acc. Code + 48 42 148340
add: Michal Mosiewicz  *  Bugaj 66 m.54 *  95-200 Pabianice  *  POLAND