Re: Jak poprawić ostrość obrazu?

Autor: Michal Baszynski (michal_at_ikar.t17.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 04 Mar 1998 - 00:32:12 MET

Krzysztof Romanski wrote:

> W jaki sposob usunales ten filtr? Czy da sie to zrobic na
> karcie ViewTop? Jesli to byloby znacznie tansze od zakupu
> nowej karty to jeste gotowy na eksperymenty

Czesc!

U mnie to dziala ale UWAGA: wszelkie eksperymenty sa na wlasne ryzyko!
Jesli sie uda - a powinno - to koszt zaden. Jesli sie nie uda....
Dokladnie opisywali to bodajze w Chipie 11/97, ale do eksperymentow
wystarczy zbocznikowac cewki filtrow ( 3 sztuki - RGB) kawaleczkiem
cienkiego drutu, np. z linki. Jesli pomoze - mozna tak zostawic, jesli
nie - to znaczy ze to monitor ma za cienkie pasmo przenoszenia. Cewki te
( najczesciej oznaczone L_ilestam_ lub FB_ilestam_) sa zwykle
umieszczone tuz przy gniezdzie monitorowym, przed i za cewka sa
umieszczone kondensatory (jeden koniec do cewki, drugi do masy), przed
cewka ( od strony ukladu scalonego) jest takze wpiety rezystor
dopasowujacy impedancje ( 75ohm lub 150 ohm ) . Nie radze robic tego
lutownica transformatorowa - najlepiej uzyc lutownicy na 24V, elementy
sa malutkie ( zwykle montaz powierzchniowy), sciezki i punkty lutownicze
bardzo delikatne, uklady wrazliwe na ladunki elektrostatyczne.
Wystarczy odrobina nieuwagi i..
        Zycze powodzenia
                        Michal