Re: Monitor 15"

Autor: Krzysztof Sapielak (xapielak_at_alpha.ok.ae.wroc.pl)
Data: Tue 03 Mar 1998 - 12:07:19 MET

: Hyundaie 5870b daja moim zdaniem bardzo blady obraz. Poza tym jest
: troche rozmyty. Maja natomiast dwie duze zalety: prawie sie nie psuja
: i sa tanie

: Widzialem ostatnio Daewoo 15` i .. calkiem, calkiem, ze wszystkich
: koreancow jakie widzialem ten IMHO mial najlepszy obraz, wlacznie z
: Samsungiem (herezja, co??). Mial najladniejsze kolory i dobra
: kontrastowosc i brak rozmycia

: No i Philips105b.. tu sie rozczarowalem - obraz mnie nie zachwycil -
: jest na bardzo srednim poziomie, a do tego ZALOSNE glosniki. Ale to
: wrazenie bardzo subiektywne

Generalna uwaga jest taka:

Nie ma sensu prowadzic dyskusji o wyzszosci jednych monitorow nad innymi -
bo nie ma dwoch takich samych monitorow nawet tego samego typu.
Najwazniejsze to dokladnie przetestowac i obejrzec monitor w sklepie - w ten
sposob mozna miec dobry monitor za stosunkowo tanie pieniadze. Ja ze
wzgledow finansowych kupowalem wlasnie Hyundaia - i mysle ze to naprawde
przyzwoity monitor, z tym ze naprawde trzeba wybrac, bo widzialem tez z
wadami geometrii i biedna ostroscia (z drugiej strony moze to nie swiadczy
dobrze o producencie - ale co mnie to obchodzi, skoro moj jest dobry ;) )

Moim zdaniem trzeba tez z rezerwa podchodzic do testow jak ten z Chipa -
zeby miec jakeis zdanie o monitorach trzebaby przetestowac 5-10 kazdego
rodzaju i z tego wyciagnac srednia - inaczej nie jest to ani troche
wiarygodne.

K.