Tseng ET 6000

Autor: marek piotrowski (marek.piotrowski_at_p48.f84.n480.z2.fidonet.org)
Data: Mon 26 Jan 1998 - 21:37:56 MET

Czwartek 22 Styczen 1998, Kamil OLmianski -> All:

 KO> Widzialem ostatnio karte oparta na ET6k za 220 zl brt(2MB). Poradzcie,
 KO> czy kupno jej duzo poprawi wydajnosc systemu - czyli czy warto ja
 KO> kupic?. Jesli nie, to co innego w mniej wiecej tej granicy cenowej?

na ostatniej gieldzie w warszawie et6100 (2mb) sprzedawali po 240-250zl.
maja zdecydowanie lepszy ramdac (170 zamiast 135 afair)

 KO> Slyszalem tez o problemach pojawiajacych sie w Wordzie. Jak z tym na
 KO> prawde jest?

jesli juz to kwestia sterownikow, w kazdym razie ja sie nie spotkalem.

 KO> Mam 486DX2/80, 16MB i karte Cirrus Logic 5428 1MB Vesa Local Bus. Na
 KO> plycie mam tez jednak gniazda PCI. Pracuje w W95, glownie Word,
 KO> troche inne aplikacje z MS Office oraz drobne, amatorskie pierdolki w
 KO> CorelDRAW7 i reszcie pakietu. Widzialem tez ta sama karte za 320 zl
 KO> z 4MB. Czy te dodatkowe 2 mega poprawia wydajnosc? Czy tylko maja
 KO> odbicie w dostepnych rozdzielczosciach i ilosci kolorow?

w przypadku tsenga to raczej nie przyspiesza. na twoim miejscu zainwestowal bym
raczej w ram dodatkowe 16-32mb powinno zdecydowanie pomoc. a przy obecnych
cenach to nie jest fortuna.

p.s. You may very well think that, but I could not possibly comment!