Re: Drukuj do pliku

Autor: Tristan Alder (smiejek_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 26 Jan 1998 - 19:20:44 MET

On 25 Jan 98 19:45:38 GMT, "Miroslav Goldberg" <miroslav_at_usa.net>
wrote:

>Prawie zgoda, ale i ty inni "pod toba" nie pisza ze COPY dokumentu
>np. Word wydrukowanego do pliku *.prn, spowoduje na papierze
>wydruk wszystkich znaków kontrolnych formatu Word.

??????????????????????????????????????
Drukowałeś kiedyś do PRNa? Ja tak robiłem do niedawna często, bo nie
miałem drukarki. Żadne znaki sterujące się nie drukują. PRN to nic
innego tylko wyłapane znaki idące na port i dopiero później na ten
port popchnięte. Może zapomniałeś o opcji "/b" przy COPY i w efekcie
dostałeś śmieci. Poprawna składnia:

COPY /b plik.prn PRN

>Jezeli dokument byl prostym nie sformatowanym tekstem ASCII,
>to ten problem oczywiscie nie istnieje.
>To mialem na mysli, piszac "niewskazane".

Stawiam 1000 przeciwko 1, że się mylisz...

>Poza tym jesli chodzi o brak papieru, zajeta drukarke itp,
>to po to jest "spooler" i kolejka wydruków w Win95. zeby sie tym zajac.
>W kolejce wydruków mozesz ustawic wydruk(i) na "Pause".
>I wystartowac "print job" kiedy chcesz.

No może i tak. Nie kłócę się, że to ma sens, jak się ma drukarkę
podłączoną. Ale nie możesz twierdzić, że jest "niewskazane"

--
 hrabia Tristan Alder
 na cud z nieba oczekujący,