Re: Jak sprawdzic czy procesor jest szlifowany ?

Autor: Milon (milon_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 25 Jan 1998 - 23:29:03 MET

Kiedys jedna menda na gieldzie wcisnela mi szlifa "133". Jak sie w domu
przyjrzalem i porownalem z innym, to bylo tak:
- bardziej chropowata i niejednolita faktura ceramiki,
- napisy "intel pentium" nie byly drukowane na apli, tylko z rastrem ok.
80% - nie wiem dlaczego, bo na sitodruku mozna rozwodnic farbe zeby byla
"slabsza",
- czarne napisy (specyfikacja itp.) nie byly wybite tylko wydrukowane
(plaskie)
- kropka przy zerowym pinie nie byla szara i wypukla, tylko wydrukowana
biala farba (razem z ww. napisami)
Oczywiscie to wszystko mazna sfalszowac lepiej, ale jesli od spodu na
wypuklej czesci jest zamiast predkosci wytloczone "iPB" (Intel Boxed
Processor - wychodzi na to ze pudelkowe procesory latwiej podrobic) -to na
95% to jest szlif. Chodzi o to ze owo "wytloczenie" jest na tyle glebokie
ze zdjecie takiej warstwy metalu i wyfrezowanie nowego moglo by uszkodzic
procesor i bylo by zbyt drogie. W moim przypadku ten wklesly napis byl
zalepiony trzema(!) nalepkami gwarancyjnymi, ktore zdarlem jak go oddawalem
- wtedy koles sie zamknal i dal mi nowy cpu.
Nie wiem jak teraz wygladaja te ememixy, bo sie przerzucilem na M2 i nie
zaluje :)
A najprosciej ustawic go na mniej - jak dziala to i tak jest do wymiany...

NataS <micos_at_polbox.com> napisał(a) w artykule
<01bd29d9$705c9680$93f374c3_at_natas>...