Re: Karta S3 Trio i problem z monitorem

Autor: e. taranov (eugen.taranov_at_muc.cablesurf.de)
Data: Sat 24 Jan 1998 - 12:50:01 MET

Adi schrieb in Nachricht <6abc6l$bv7$1_at_sunsite.icm.edu.pl>...
Kupiłem niedawno kartę S3 V64+ Trio i po zamontowaniu napotkałem na problem.
Otóż mój monitor (stary mono SVGA) może pracować tylko przy częstotliwości
odchylania poziomego 31.5 kHz lub 35 kHz. Natomiast karta generuje jakieś
inne częstotliwości. Objawia się to tym, że obraz w trybie 800x600 jest
okropnie rozciągnięty w pionie (praktycznie widać tylko środek ekranu). I tu
moje pytanie, czy jest gdzieś jakiś program za pomocą którego można ustawiać
częstotliwość odświeżania pion. i poz. generowane przez kartę S3 Trio?
Program dołączony do karty umożliwia jedynie zmianę częstotliwości pionowej,
więc nie nadaje się.
Pozdrawiam wszystkich
Adi | Jeśli ogarnie Cię ochota do pracy |
aszczep_at_kki.net.pl | usiądź spokojnie i poczekaj |
aszczep_at_hotmail.com | aż Ci przejdzie |

P.S: A może przyczyna tego dziwnego rozciągnięcia leży zupełnie gdzie
indziej? Ale gdzie? Poprzednia karta (Western Digital) pracowała bez
zarzutu.

Dokładnie taka sama karte mialem stara, ktora zamienilem na S3 V64+ i mialem
ze starym monitorem takie same problemy.
Teraz na obecnym komputerze mam karte ATI 3D Page II 4 MB i inny monitor -
wszystko chodzi bez zarzutu. Zlozylem z po-
zostalych po modernizacjach czesci inny komputer, najpierw probowalem S3 -
nie chodzi dobrze. Teraz ze starym monitorem,
stara WD - chodzi dobrze.
Moj wniosek - S3 karty mozna zapomniec. Sprzedaj ja z powrotem i kup cos
troche lepszego. ATI 3D Page II jest niewiele
drozsza a o liez lepsza.

Eugeniusz
eugen.taranov_at_muc.cablesurf.de
taranov_at_vossnet.de