Kupilem procek (iP166noMMX) i...

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Fri 23 Jan 1998 - 21:52:49 MET

... i niby jest fajnie. Mam jednak kilka pytań:

- czy wszystkie pentiumy nommx chodzą na tym samym napięciu - i na
jakim (3.3? 3.5?) - bo na mojej płycie zworki Voltage to chyba w ogóle
nie ma (nie pytajcie, jaka to płyta, OK?)
- na procku jest taki fajny wiatraczek z hologramem, czy to jest
właśnie ten tzw. certyfikat oryginalności? czy to prawda, że
wiatraczki od procków w wersji "BOX" (to chyba właśnie taki, jest poza
tym przytwierdzony na stałe do procka) są strasznie mało wydajne :-) ?
(patrz niżej)
- kupiłem ten procek, skompilowałem sobie jądro linuxa na 166 - OK,
test1 passed.
Puszczam na 200 (wow! moja płyta ma mnożnik x3! a w instrukcji nic o
tym nie mówili...), odpalam linuxa, a ten mi się po paru minutach
pluje "segmentation fault" itd... wygląda właśnie, jakby było za słabe
chłodzenie... co mam zrobić? czy to normalne, że już przy 200MHz są
błędy? Słyszałem/czytałem ostatnio o module Peltiera. Ile to żre
prądu? Czy zasilacz nie umrze? Gdzie to kupić? Ile kosztuje? A może na
razie wystarczy mi wiatraczek od Cyrixa (słyszałem co nieco o tych
wiatraczkach... :-) )?
- moja płyta chyba rzeczywiście jest kiepska, bo w Quake'u2 (jedyny
wiarygodny test :-) ) demomap demo1.dm2 (nosound) daje mi tylko
16.1fps... a kumpel ma 17.5fps...
- chętnie bym więc pokombinował z jakąś nową płytą, niestety nie mam
pieniążków na Abita czy Asusa --> co sądzić mam o TXPro? Ile za to
można dać?

Dużo pytań. Może ktoś zechciałby odpowiedzieć?
Pozdrowienia,

Jacek Fiok, Warszawa
e-mail: jfiok_at_kki.net.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
Ulepszanie Win95 i inne formy rozrywki:
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/