Re: sprzedawcy twierdza, ze K6 nie dziala....

Autor: Bartek Nagorny (bnagorny_at_kk.kalisz.pl)
Data: Wed 21 Jan 1998 - 00:27:28 MET

On Tue, 20 Jan 1998 18:46:15 +0100, "Radosław Sokół"
<rsokol_at_iname.com> wrote:

>Facet tam opisuje eksperymentalną płytę na Socket 7 działającą
>na 100MHz. Intel (Classic i MMX) w ogóle nie wystartował przy
>takiej szynie, ale K6 odpalony (bez problemów zresztą) przy
>2x100MHz poprawił swój wynik w Quake o 20% w stosunku do
>2.5x66, IMO dorównując Pentiumom MMX 200. W Windows 95 K6-250
>(2.5x100) dorównał Pentium II 266, w Windows NT lekko
>przewyższył II-233.

No dobra, a pomiary fpu jak wypadly ?
Na tej samej zasadzie /ale nie wiem czy bedzie mozliwe do 100mhz ??/
"podpedzi" sie PII, i wtedy ZNOW K6 zostanie o rok swietlny w tyle ;P

To oczywiscie dobrze, ze amd probuje walczyc, dla konsumentow to
przeciez oznaka spadku cen. Ale zostawanie w tyle i babranie sie w
procesory dla socket7 to IMO nieporozumienie !

Nie pamietam dokladnie na kiedy amd planuje wypuszczenie procesora dla
Slot1, ale obilo mi sie cos o uszy, ze w ~99 roku ?! To kpina. Przez
caly ten okres Intel bedzie jedynym dostawca procesorow klasy PII i to
wlasnie Intel bedzie ustalal na nie ceny. A niskie na pewno nie beda -
brak konkurencji.

Amd planuje wypuszczenie procesora z dodatkowymi instrukcjami mmx.
Tyle, ze moga one byc "niekompatybilne" z przyszlym intelowskim mmx2 i
co wtedy ? Beda powstawac 2 wersje oprogramowania, gier ? znow jakies
patch'e, dodatki itp :((
Moim zdaniem amd idzie zla droga. Po beznadziejnym K5 powstalo calkiem
udane K6. troszke niekompatybilne, troszke wolniejsze w fpu w
porownaniu z intelem. Ale to nic - to byl duzy skok naprzod. Juz
myslalem, ze amd dogonilo intela i nie bedzie zostawac w tyle. Teraz
jednak widze, ze te ~2 lata w opoznieniu jest nie do przeskoczenia dla
inzynierow z amd. Szkoda :(

p.s. pomijam oczywiscie takie wybryki natury jak "cry"ix czy idt ;)

--
Bartek
bnagorny_at_kk.kalisz.pl