Re: First aid need!!!

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Tue 20 Jan 1998 - 18:03:21 MET

On Tue, 20 Jan 1998 13:54:20 +0100, Waldemar Gruszka
<wgruszka_at_friko3.onet.pl> wrote:

>Jestem poczatkujacy w te rozne klocki komputerowo-internetowe i
>potrzebuje odpowiedzi na kilka pytan:
Każdy kiedyś zaczyna, nie ma sprawy.
>Po pierwsze: jak to jest z polskimi literami w internecie? Korzystam z
>Netscape Navigatora 4.0. Czy mozna miec w nim polskie litery? Czy moze
>trzeba miec NN 4.0pl?
Nie trzeba. Teraz uważnie czytaj, co masz zrobić: W Navigatorze
ustawiasz View/Encoding - ISO-8859-2 i dajesz Set default encoding.
W Messengerze w tym samym miejscu (View/Encoding) daj Windows-1250. Od
teraz możesz używać PL literek :-)
Od razu: ś (s z kreską) uzyskujesz poprzez '~' (tylda) + 's'; podobnie
możesz uzyskać każdą polską literkę (tylda + literka_bez_ogonka ;-) )
>Po drugie: Zalozylem swoja strone www i wyslalem do niej jakies pliki a
>teraz chce je wykasowac badz zamienic na inne - jak to zrobic?
Jak już wysłałeś, to znaczy, że użyłeś programu FTP. Tam można też
kasować, podmieniać itd. Programów - klientów FTP jest mnóstwo, ja np.
używam WS_FTP.
>Na poczatek tyle problemow, ale na pewno beda nastepne!???
Nie krępuj się :-)

Pozdrowienia,
Jacek Fiok, Warszawa
e-mail: jfiok_at_kki.net.pl