rozne OS - rozsadne partycje

Autor: Pawel Pyk (pyk_at_ccgate.ari.ch)
Data: Mon 19 Jan 1998 - 10:47:04 MET

kupile dysk 4375 M i chcialem sie ewentulanie wstepnie przygotowac pod
kilka OS. Na poczatek musze postawic W95PL albo W95PL OSR2, ewentualnie
mysle o Linuxie na natywnej partycji, NT 4.0 na NTSF moze WIN 98 Beta.
1. Mam pytanie o dobor rozasadnego podzialu na partycje. Nie chodzi mi
tyle o wielkosc kalastrow co o mozliwosc wygodnego przelaczania
bootowania (np koniecznosci utorzenia jakiejs odzilenej parycji dla boot
selektora).
2. Jakich narzedzi uzywacie/polecalibyscie do wyboru systemu: LILO czy
moze boot selektora OS/2 czy tez co innego. Ja szczerze mowiac uzywalem
kiedys tylko loadlina wybieranego z menu satrtowego DOSa.
3. Czy ktos sie orientuje dlaczego fdisk (MSDOS 6.20) zamiast
widzialego/testowalnego i preformatowalnego prze BIOS 4375 M dysku widzi
tylko 4160 M (~4096M + 64M)
dzieki
Pawel