Re: Jaki skaner ?

Autor: Adam Kozubowicz (tapir_at_interdata.com.pl)
Data: Fri 16 Jan 1998 - 23:24:30 MET

Rafal Sroka wrote:

> Z niedrogich mam do wyboru:
> -Primax A4, 24 bit kolor ,rozdz. optyczna 300*600 dpi, rozdz. interpolowana 4800 dpi,
> -Trust 7230 A4, 30 bit kolor ,rozdz. optyczna 300*600 dpi, rozdz. interpolowana 7200 dpi,

A ja mam, czekaj... SCANMAGIC 4800 EP III 300x600 optyczna, 4800x4800
interpolowana, 30 bit kolor na centronicsie.
Zalety:
 - tani :)
 - mały
 - jest
Wady:
 - wolny
 - blokuje kompa podczas skanowania (raczej wada softu)

Teoretycznie jest to MUSTEK (OEM) - może, nie sprawdzałem, papierki
faktycznie ma z logo musteka a na nim samym nic nie jest napisane.
Wszystko zależy do czego chcesz go wykorzystywać. Na interpolowanie
przynajmniej w tych najtańszych modelach raczej nie licz - uśniesz
podczas skanowania. W moim jest to dodatkowo bolesne bo blokuje się komp
dopóki nie skończy skanować a przy interpolacji trwa to straaaasznie
długo. 300 dpi optycznej to max co można wydusić i się nie zanudzić. Na
obrazki do stron WWW i grafiki do dokumentów wystarcza, do DTP to
_troszeczkę_ za mało. I tyle. Co do Twoich modeli - Primaxowi nie ufam -
kiedyś się przejechałem (zaznaczam, że to jest tylko moja, subiektywna
opinia) , Trusta w ogóle nie znam, ale po parametrach to sądzę, że jest
to to samo co mój z dokładnością do nalepki i kształtu obudowy :-).
Jeśli możesz zapłacić więcej weź tego droższego, pewnie będzie miał
lepszy soft i trochę szybsze skanowanie. Wnioskuję tak, bo miałem okazję
pobawić się trochę modelem wyższym (czyt. trochę droższym) niż ten mój i
właśnie tym się różnił. Poza tym dziwnie zbieżne miał parametry z tymi
twoimi... Obydwa zbytnio się nie różniły jakością skanów. Ogólnie tani
sprzęt do prostych prac. Kolory znośne, ostrość skanów może być. Zawsze
są jeszcze programy do obróbki.

Tak jak pisałem wcześniej, wszystko zależy do czego chcesz te skany
wykorzystywać.

Pozdrawiam

--
 Adam Kozubowicz (tapir)