Re: Nadtaktowanie

Autor: Pawel Tadejko (ptad_at_box.zetobi.com.pl)
Data: Thu 15 Jan 1998 - 09:38:47 MET

> Podobno (slyszalem, ale sam nie moge potwierdzic) przy 83MHz
> magistrali trzeba zwrocic uwage na jakosc wszystkich polaczen -
> zwlaszcza tych z twardym dyskiem. Jesli sa dlugie kable to przy tej
to chyba sie zgadza, u mnie przestal startowac dysk
- przy ladowaniu systemu

>Właśnie dzisiaj rozmawiałem ze specjalistem na ten temat, bo chcę
ze to byl "specjalistem" to sie nie dziwie, bo na pewno nie specjalista

>przetaktować swój 166MMX. Usłyszałem od niego, że prockami AMD,
>czy Cyrix można to robić bez żadnej obawy,
to bylo klepane tu juz nie raz AMD i Cyrix'y od razu chodza na szynie
75MHz, z temp. dwa razy wyzsza niz Intel MMX.
A o takim przetaktowywaniu jak Intela to mozecie zapomniec
o tym tez juz bylo jak robi sie Intele
to sa procesory XXX MMX
tak wiec puszczenie 166MMX nawet na 83x3.5
przy silikonie i odpowiednim wiatraku dziala jak zloto
Mozna sobie poogladac efekty takich dzialan np. na
http://www.sysopt.com/overc.html

>nalnymi procesorami Intel trzeba być bardzo ostrożnym, bo w nich
>takt jest bardzo, i to bardzo, zbliżony do podanego. I raczej mnie nie
>polecał tego robić z Intel.

to musial byc naprawde jakis "specjalistem"
mam plyte ASUS'a TX97-E z termometrami
przetaktowany na 187MHz i jego temp jest prawie
taka jak nominalna

nie ma to jak "specjalisci"

pTad