Garsc problemow - prosze o pomoc!

Autor: Przemyslaw Sadowski (ps404_at_zodiac2.mimuw.edu.pl)
Data: Tue 13 Jan 1998 - 16:04:58 MET

Czesc Wam wszystkim!
Jak wspominalem w subject, ma garsc problemow i pytan, na ktore bardzo
chcialbym uzyskac odpowiedzi. Oto one:
1. Mam karte PixelView ComboTV+ - jest to karta graficzna z ukladem CL5446
i wbudowanym tunerem TV, z 1MB pamieci. Jak przelacze sie na rozdzielczosc
1024x768x8bit, albo na jakikolwiek tryb 16bit lub 24bit, to obraz z tunera
sklada sie z pieknych, duzych kwadratow. W nizszych rozdzielczosciach z
8bit kolorem, obraz z tunera jest idealny. Czy mozna temu zaradzic
dokupujac pamieci? Gdzie, za ile, i jakie pamieci musialbym kupic?
2. Wyzej wspomniana karta moge nagrywac animacje video na dysk. Tak
nagrane animacje odtwarzane MediaPlayerem wygladaja OK, ale odtwarzane modulem
ActiveMovie maja przeklamane kolory. Czy mozna jakos tego uniknac?
 ( zniksztalcenia kolorow, a nie modulu ActiveMovie :) )
3. Do tej karty mozna podobno dokupic sprzetowy kompresor/dekompresor
video ( nie wiem, MPEG czy AVI ), czy ktos wie gdzie i za ile?
4. Teraz z innej beczki : mam naped CD ACER CD-787E (x8). Naped dziala
pieknie, ale jest problem z odtwarzaniem plyt audio. Przy odtwarzaniu ich
za pomoca jakiegos programu, np. jakas wieza lub CDPlayer pod Win95,
komputer moj znacznie zwalnia (P166MMX, 32MB RAM). System Monitor
wykazuje, ze zajete jest 50% czasu procesora. To samo spowolnienie
wystepuje takze np. w grze Quake ( pod DOS-em, nie w okienku DOS pod
Windows ), i innych grach majacych muzyke jako sciezki audio na CD. Co
jest tego przyczyna? Dodam, za przy odtwarzanie plyt przy pomocu przycisku
play na napedzie, nie ma zadnego spowolnienia. Znalazlem tez jeden ( tylko
jeden! ) program pod Win 3.11, ktory nie spowalnia mi komputera przy
odtwarzaniu plyt - jest to Sound Station, wieza z zestawu programow
dostarczanych razem z GUS Classic.

Troche informacji o sprzecie ( mozliwe ze to ma jakies znaczenie ):
Plyt glowna SOYO, modelu nie pamietam . Procesor Intel Pentium MMX
166MHz, podkrecony na 188MHz ( wiecej sie nie dalo ). Pamiec: 32MB EDO RAM
HDD: Caviar 1.5GB. Naped CD: ACER CD-787E. Karta graficzna : CL5446 PCI, z
1 MB pamieci, + tuner TV. Tuner dziala zarowno w trybie full-scren, jak i
w okienku. Model klawiatury, myszki i joysticka nie ma chyba zadnego
znaczenia, prawda?

No, to by bylo na tyle. Odpowiedzi prosze kierowac na priva, bo na tej
grupie latwo moge je przegapic. Z gory dziekuje za odpowiedzi.

Pozdrowka,
        Przemek S.