Re: Hunday 14''

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Sun 11 Jan 1998 - 23:10:30 MET

Wed, 7 Jan 1998 09:38:20 +0100, Darek Pakosz <darekp_at_uhc.lublin.pl>
piszesz:

>Czesc,
>nie podalem najwazniejszej informacji, mam karte TRIDENT 8900.
>Czy teraz juz ktos wie?

Problem prawdopodobnie polega na autodetekcji typu monitora. Bios
karty sprawdza, czy jest zwarcie na jednej nozce zlacza monitora i w
zaleznosci od tego co wykryje ustawia tryb mono lub kolor.

Jezeli to jest przyczyna, to proponuje 2 rozwiazania.
W DOSie jest taki program - mode. Sprobuj wywolac:
        mode co80
mozesz to wstawic do autoexecu i nie bedzie klopotu.

Nastepna rada - Tridenty mialy jumper, ktory umozliwial rezygnacje z
autodetekcji. Jezeli masz opis, albo potrafisz znalezc go na karcie,
to mozesz poeksperymentowac. Ten jumper powinien byc blisko gniazda
monitora.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski

(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address)