Re: Czyszczenie napedow CD i CD-ROM

Autor: A_Zet (adek_at_kki.net.pl)
Data: Sun 11 Jan 1998 - 17:20:55 MET

On 11 Jan 1998 11:46:33 GMT, "Tałajczyk Piotr"
<piotr_ta_at_friko2.onet.pl> wrote:

>wlasnie zwalilem w ten sposob cdx8. nie od razu po pierwszym
>czyszczeniu.
>po przeczyszczeniu soczewki naped biegal jak szalony. po jakichs dwoch
>miesiacach znowu bledy odczytu. wiec ja znowu plyn i papier. i znowu
>chodzi jak szalony (tylko juz nie dwa miesiace, ale dwa tygodnie).
>po czterech takich czyszczeniach naped nadawal sie na zlom. nie
>odczytywal danych z brzegu plyty.

Fakt, nowy chodzil okolo roku, po pierwszym czyszczeniu wlasnie okolo
2 miesiacy, teraz zaczyna mi znow szwankowac :-). Ale dmuchanie z
zasobnika tez nie pomaga :-(. Moze mam zasobnik z resztka luftu...
BTW, przymierzam sie do kupna nagrywarki i w zwiazku z tym zastanawiam
sie: jesli brudzenie ukladu optycznego jest tak szybkie a nagrywarka
kosztuje sporo (myslalem o CD-RW ATAPI za okolo 1800 brutto), to moze
uzywac rownolegle: nagrywarki do nagrywania (czyli "oszczedzac"),
odtwarzarki do odtwarzania? Mam na jednej tasmie dwa dyski, na drugiej
tylko CD-R. Zadalem takie pytanie w innym watku, bez echa...

Pozdawiam
Adek

--
(Katowice: akumulatory trakcyjne, stacyjne: BATER-SILESIA_at_netart.com.pl
http://www.netart.com.pl/BATER-SILESIA