Re: Procesor IBM 200MHz

Autor: Tałajczyk Piotr (piotr_ta_at_friko2.onet.pl)
Data: Sun 11 Jan 1998 - 16:42:42 MET

Torsten <torsten_at_free.polbox.pl> napisał(a) w artykule
<698erg$lk6$1_at_sunsite.icm.edu.pl>...
> Mam okazje zmienic procesor AMD 133 na IBM 200 , chcialbym sie
dowiedziec
> czy warto , bo slyszalem , ze w porownaniu z intelem czy AMD to
g.........
> Czy to prawda , ze IBM 200 to szybsze 486 ??????

kity ci ktoś pocisnął. jeżeli masz okazję wymienić AMD133 na IBM 200
to wcale się nie zastanawiaj. to ostatnie na pewno jest szybsze, choć
wolniejsze od IP200 (szczególnie jeżeli chodzi o fpu).
a tak na na marginesie to wg. mnie amd, czy cx to są procesory
porównywalne wydajnością i obydwa mniej wydajne od ich odpowiedników
intelowskich.
wg moich obliczeń (mam cx166) cx166 ma koproc na poziomie intela 120.
jeżeli chodzi o różnego rodzaju testy wydajności to wg mnie nie jest
to warte brania pod uwagę.
wg mnie najlepiej o wydajności proca świadczy ilość wyświetlanych
klatek na sekunde w różnego rodzaju gierek.
aha. jeżeli chcesz zmieniać na IBM200 to weź pod uwagę to, że
magistrala musi być taktowana 75Mhz.
IBM200+ jest ustawiany na 2x75Mhz=150Mhz.
i jeszcze jedno. biorąc pod uwagę dzisiejsze ceny tych procesorów
(IBM200Mhz kosztuje jakieś 270-300pln) to jest to dobra alternatywa
dla ludzi, którzy chcą mieć w miarę szybki procesor za małe pieniądze,
a to że procesor ten zrzera 21WAT-ów i się grzeje to nie jest żaden
powód, żeby go nie kupować. monster też się grzeje i co??
od tego jest, żeby się grzał.

--
pozdrowionka i dawaj tez na priva
email: piotr_ta_at_friko2.onet.pl