Re: Jaki dobry modem ?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Wed 07 Jan 1998 - 23:34:58 MET

chmiel_at_ibmer.waw.pl writes:

> Poczekaj jak deszcz popada i woda wypelni
> kanalizacje kablowa ...

Nie przejmuj sie. Moje modemy (2 Sportstery) chodza zwykle bez zadnych
problemow na linii, ktora szumi i trzeszczy bardzo dobrze, a do tego jest
podpieta do takiej nowoczesnej centrali, ktora np. po odlozeniu sluchawki
(telefonu) po rozmowie potrafi dac sygnal po godzinie (wczesniej jest
przerwa). Wlasciwie zrywaja tylko wtedy, jesli po prostu polaczenie
zrobi sie gluche, i zwykle daje sie osiagnac przepustowosc powyzej 3KB/s.

Z drugiej strony, w poniedzialek widzialem Sportstera (tyle, ze model
US/Canada), ktory pisal, ze ma SNR = np. 15 dB, i laczyl sie zwykle na
3xxxx, ale w 50% przypadkow bez korekcji. Inna sprawa, ze tego braku
korekcji specjalnie nie bylo widac, bo to Internet.

--
Krzysztof Halasa