Re: Jaki system operacyjny?

Autor: Grzegorz GRYC (XgYgZ_at_robobat.com)
Data: Thu 08 Jan 1998 - 18:09:35 MET

Hej

stru$ wrote:
-=[CIACH]=-
> Jaki system operacyjny zainstalowac?
>
> Czytalem listy o win95 osr2 i rece mi opadaja.
>
> Chcialbym rowniez aby dzialaly aplikacje dosowe
> roznego rodzaju programy kosztorysowe.
Nie znam sie na tym, ale zadaj ludziom konkretniejsze pytanie ...
Moze Ci cos odpowiedza ...

> Czy NT ma taka mozliwosc?
Ogólnie tak, ale polska strona kodowa 852 (Latin II) jest wtedy
konieczna, bo zadnej Mazovii na tym nie zainstalujesz, tzn. i tak nie
bedzie jej widac (nie wiem, czy ktos napisal takie czcionki ekranowe pod
NT, ale raczej nie).
Plusem jest to, ze NT sa 100% kompatybilne z Mono$oftem ;-)
No i rzeczywiscie trudno je wywalic, to nie jest 95.
Inna sprawa, ze nie wszystko, co chodzi pod 95 chodzi pod NT, zwlaszcza
chodzi o gry np. Civilisation II, niestety ...

> Linux i Unix nie wchodza w gre.
Przede wszystkim postaraj sie DOBRZE OKRESLIC POTRZEBY i programy,
których musisz uzywac, Twoja prosba o rade nie jest zbyt konkretna.

Jesli nie potrzebujesz najnowszych M$ Office, to czemu nie OS/2, na
którym mozesz puszczac programy z Win 3.11.
Ma takiego wewnetrznego DOS-a, ze M$ DOS wysiada ... w wiekszosci
przypadków ;-)

Bez fanatyzmu
W gruncie rzeczy i tak trzeba sprawdzic, bo znajac zycie, wszystko nie
dziala z wszystkim ...

Znam pare firm, które do dzisiaj chodza na Win 3.11 i nie jest to
kwestia braku pieniedzy.

Krótko mówiac, nie powiedzialem nic konkretnego, no ale sam musisz
blizej sie okreslic ...

Pozdrowienia
GG

--