Re: Dwa rozne modemy na dzierzawki

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Thu 08 Jan 1998 - 13:59:38 MET

On Thu, 08 Jan 1998 09:42:14 GMT, mjk_at_scientific.com.pl (Miroslaw
Kaminski) wrote:

>Wszyscy znani mi producenci modemow zalecaja stosowanie na liniach
>dzierzawionych dwoch _takich_ samych modemow, nawet z taka sama wersja
>firmware.

Wszyscy znani i nieznani producenci modemow zalecaja stosowanie w
dowolnych zastosowaniach tylko i wylacznie ICH modemow - a jakie maja
zalecac, konkurencji?

>To dwoch roznych nie kupuj, one moga dzialac, ale wcale nie musza.

A niby czemu??? Jesli jeden potrafi poradzic sobie z laczem
dzierzawionym (ma wlasciwe komendy) drugi potrafi, to nie ma powodow
dla ktorych nie mialyby sie dogadac. W ogole pojecie "modem na linie
dzierzawione" jest ciut umowne - sprowadza sie z reguly do tego ze
dobry modem na dzierzawke powinien potrafic samodzielnie wznowic
polaczenie po zerwaniu i ma odpowiednie komendy ustawiajace mu taka
opcje zas co prostsze wymagaja w tym celu ingerencji komputera (wykryc
zerwanie, zresetowac modem, wyslac komende inicjujaca polaczenie). Ale
naprawde niewiele jest modemow ktore w ogole nie potrafia przcowac na
liniach dzierzawionych.
Inna sprawa ze jesli modem fabrycznie zostal wykonany jako modem na
linie komutowane to jego domyslne ustawienia odpowiadaja takiemu
rodzajowi pracy i trzeba ciut wiecej pozmieniac w konfiguracji przy
starcie modemu (albo dla uproszczenia zdefiniowac kolejny profil -
niektore poozwalaja zapamietac pare profili konfiguracyjnych i
wybierac je kruciutka komenda).

Darek