Re: sprzedawcy twierdza, ze K6 nie dziala....

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Wed 07 Jan 1998 - 18:20:24 MET

> Zastanawiam sie nad kupnem silnego zestawu z P II lub K6. I dzwoniac do
> sklepu ze sprzetem dowiedzialem sie, ze tylko INTEL, bo AMD'ki nie
> zawsze chca dzialac (niezaleznie z jaka plyta)

Zastanawiam sie, skad sie biora takie wypowiedzi. Zastanawiam sie, czy
ktokolwiek z wychwalajacych K6 pracowal tak naprawde na PentiumII pod
Linuxem czy NT... Bo jakby na to nie patrzec roznica miedzy (dowolnym) P6
Intela a AMDowskim K6 jest powalajaca, ze tak powiem... K6 to odpowiednik
PentiumMMX i takim pozostanie nie urastajac do piet P6. Wystarczy zerknac
na testy, lub popracowac na puterq z PentiumII choc chwilke...

Ja takze czekalem na K6 liczac, ze bedzie to rewelacja tak jak
zapowiadano. Zerknijcie na moje postingi sprzed pol roku. Wystarczylo
jednak wziac procesor na tapete i potestowac solidnie by czar prysnal...

Tak wiec do naprawde silnego zestawu i powaznych zastosowan masz tylko
jedna droge, ktora w dodatku bedzie w najblizszym roku standardem, nawet
gdyby AMD i Cyrix na rzesach chodzic zaczely to Socket7 jest technologia
przestarzala i Slot1 ze wszystkimi cechami P6 to jest istotna poprawa
(poniewaz wiele razy to bylo tutaj tluczone pozwole sobie nie wnikac w
szczegoly).

Nie przecze, ze wielu uzytkownikow potrzebuje silniejszych ukladow. Btw.
Intel w P7 zamierza zaprezentowac zupelnie nowy procesor, zgodny tylko z
x86 w jednym z trybow (ze wzgledu na software), o cechach ktore spowoduja
ze nie bedziemy miec w komputerach procesora zaprojektowanego 25 lat temu
i z przedziwnym bolem rozwijanego do dzis... Tak, tak... 25 lat temu. Az
dziwne ze P6 w ogole istnieje i dziala tak jak dziala, bo zdrowy rozsadek
mowi, ze nie powinno :>

karpio