Re: Jeszcze raz o moim 0202122

Autor: sp5sjt_at_friko.onet.pl
Data: Mon 05 Jan 1998 - 23:11:16 MET

On 1998-01-03 lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl(JaroslawLis) said:
(naglowek)
 li>On Sat, 03 Jan 1998 12:08:38 GMT, Paweł Radecki wrote:
 li>> No nie dam sie tak latwo wyrzucic. Kilkukrotnie zadawalem pytanie,
 li>>zawsze bez odzewu. Jak to jest, ze przy fabrycznych ustawieniach
 li>>mojego ZOOM'a 34I+ (33600) nie dostaje zadnego odzewu ze strony
 li>>modemu TPSA (no, moze poza tym piskiem). Zazwyczaj nie dochodzi do
 li>>zadnej negocjacji predkosci polaczenia, w najlepszym wypadku
 li>>wyciaga nedzne 21600 czasem 24000, ale co z tego, jezeli nie moge
 li>>wpisac "ppp", bo dostaje ze 2-3 wielkosci ekranu smieci.
 li>Zapros jakiegos fachowca, niech poslucha. Co to znaczy "nie dochodzi
 li>do zadnej negocjacji", jesli w koncu wynegocjowalo sie 21600 lub
 li>2400?
 li>Podejrzewam, ze :
 li>1) ten Twoj Zoom, to jest zloom, i trzeba go wymienic,
Mialem DOKLADNIE to samo przed zmiana centrali, musialem po 20-30 razy
probowac, zanim modem wlasciwie wynegocjowal polaczenie. Na ucho sie tego
nie wyslyszalo, ale modem juz nie dal rady. Bylo to tak intensywne zjawisko,
ze cudem bylo, jak wreszcie trafilem na takie jedno lacze z potwornymi
znieksztalceniami nieliniowymi, ale o dziwo ! Mimo, ze negocjowalo tylko
9600, lub w porywach 12000, polaczenie bylo bardzo stabilne, z pelna
korekcja/kompresja. Po zmianie centrali na Siemens EWSD problem minal jak
reka odjal. Przez ponad 4 miesiace tylko 1 raz (!) wskoczyly mi smieci. Poza
tym 99.9 % mam na pelnej szybkosci, a poprzednio czesto bywalo mniej. Jako,
ze do centrali mam blisko, a lacze jest w dobrym stanie, wina obarczam
urzadzenia TCK. Mam modem Zoom ComStar 620 ten z mikrofonem i glosnikiem.
Maksymalna szybkosc 28800 (planuje upgrade - wymiana EPROMU - do 33600+SVD,
a nawet moze 56K, czy jak mu tam...)
 li>2) Ty uzywasz G95, a ten niezle odcina Cie od informacji z modemu.
 li>Sproboj najpierw jakimis bardziej uczciwymi programami.
Ech... w pracy z kolega probowalem tez czyms takim... boze, jakie to
niewygodne, szczegolnie, gdy numer dostepowy jest zajety... Juz moj program
DOSowy (nie uzywam Windows do Internetu) jest milszy w obsludze, choc dla
nieznajacych go jest trudny i toporny, poza tym ma fatalnie zrobione WWW.
 li>> Z tego co sie dowiedzialem, moj modem z protokolem V.34 wlasnie z
 li>>modemami V.FC moze polaczyc sie najwyzej protokolem V.32 BIS. Czy
 li>>to oznacza, ze w Koszalinie montuja modemy V.FC????
 li>TPSA ma sprzet z roznych dostaw, podejrzewam ze stary nie idzie na
 li>zlom, tylko na "bardziej prowincjonalne placowki".
 li>>Jezeli nie, to
 li>>dlaczego moj modem po prostu nie polaczy sie na V.34 i nie obnizy
 li>>predkosci SAM do 14400????
 li>A nie masz przypadkiem w G95 klikniete "lacz sie tylko na predkosci
 li>XXXX" ? We wlasciwosciach modemu, czy polaczenia...
 li>J.
Podejrzewam, ze lepiej juz chyba uzyc Trumpet Winsock, taki jak w Windows
3.1/3.11, chlam chlamiasty, ale przynajmniej dziala i nie sprawia niemilych
niespodzianek.
Pozdrawiam wszystkich.
S’awek SP5SJT.

Net-Tamer V 1.10.1 - Test Drive