Re: Granie MIDI przez FM w GUSie.

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Fri 02 Jan 1998 - 16:35:10 MET

alberet_at_polbox.com (Albert Geres) writes:

> Da się to zrobić pod windą 95?
> Normalnie midy grają w gravisie przez syntezę wavetable. Pod win95
> czasem zawiesza to system (kiepski drajwer). Jest lepiej gdy się
> przełączy z 16 bitowych patchy na 8 bitowe. Czy da się w ogóle
> wyłączyć syntezę wavetable i odgrywać midy przez FM? Czy gravis
> classic to potrafi?

Nie - GUS classic nie ma syntezatora FM.

Wlasciwie, GUS classic ma tylko syntezator wavetable, ktory jest
zrobiony na (dosc prostym, jak na dzisiejsze czasy) procesorze
sygnalowym. Wydaje mi sie, ze odgrywanie probek dzwieku takze
uzywa tego syntezatora. Oczywiscie, oprocz tego syntezatora, DSP GUSa
robi takze probkowanie dzwieku z mikrofonu/line_in.

Mimo swojej prostoty, to rozwiazanie jest bardzo dobre. Gdyby GUS
classic mogl probkowac 16-bitowo (=lepsze przetworniki AD, sa w MAX+),
oraz gdyby jego DSP bylo, powiedzmy, 10 razy szybsze, i dalo sie
programowac z poziomu PCta (nie wiem jak z tym jest), to byloby
to praktycznie idealne rozwiazanie - szybki DSP zalatwilby wszystkie
efekty, syntezatory itp. Oczywiscie GUS musialby miec takze wiecej RAM.

--
                  Happy New Year!
Krzysztof Halasa