Re: wiele CD w jednym

Autor: Grzegorz Szyszl/o (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 03 Jan 1998 - 14:12:55 MET

Marcin Maruta <mmaruta_at_km.com.pl> wrote:
>mam problem - dzialam w malej sieci loklanej win 95 na serwerze NT
>(10-15 osob) i potrzebuje korzystac z wielu programow na CD (bazy danych
>i slowniki). Czy wiecie jak najekonomiczniej roziwazac te kwestie, aby
>"zbudowac" wieze z osmioma - dziesiecioma napedami CD. I oczywiscie
>dostep musi byc do kazdego niezalezny (nie chodzi mi o zmieniarke).
>
>Dzieki za sugestie
>
>Marcin

obawiam sie ze pod NT bedziesz mial z tym spore schody. proponuje bys
zainstalowal linuxa, i serwis samba. bedziesz widzial taki server w sieci,
tak samo jak NT.

ale do rzeczy. nie uda ci sie taki wyczyn z dyskami IDE. musisz zainstalowac
sterownik SCSI, i podlaczyc do tego cdromy SCSI. nie wiem jak jest teraz,
czy sa dostepne cdromy z interface wide scsi. bo fast scsi mozesz podlaczyc
tylko 7sztuk, 8me urzadzenie to sam sterownik. czyli musisz kupic
albo dwa sterowniki, albo sterownik dwukanalowy. cdromy lepiej umiesc w
oddzielnej obudowie :) zreszta i tak nie masz innego wyjscia :))
na dwoch sterownikach podlaczysz 2x7 czyli 14 cdromow. jak ci sie uda
zakupic wszystko w standardzie wide scsi, to wystarczy ci tylko jeden kanal,
do ktorego mozesz podlaczyc 27 urzadzen (cdromow).

linux ci to przelknie. z windowsem NT, jak ci wspomnialem na poczatku,
mozesz miec powazne schody na etapie eksploatacji. linux ci sprawi klopot
w momencie instalacji. zakladam ze go nigdy nie instalowales :)