Re: Jaki dobry modem ?

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Fri 02 Jan 1998 - 12:58:00 MET

> no wlasnie do diabla. jak to bedzie w koncu z tym standardem. wydaje
> mi sie, ze napis na pudlach od robotisc'ow o tresci "upgradable to
> 56kbs - X2" staje sie byc coraz mniej "oferujacy". chodzi mi o to, czy
> k56flex ma wieksze szanse jak na dzien dzisiejszy, czy X2. mnie
> osobiscie zalezalo by na tym drugim, gdyz sam posiadam taki modem, ale
> moje "zalezalo" tu sie nie liczy.
> jednach chcialbym wiedziec co planuje telekomuna w zwiazku z zmiana
> standardu modemow na swoich serwerach. na poczatku mowioni, ze X2 i
> tylko X2. teraz mowi sie o K56flex. wiec jak to bedzie.
> [...]

Spokojnie! Ostatecznie nieprzyjmie sie ani X2 ani K56flex! Wersja koncowa
bedzie to najprawdopodobniej jakas posrednia wersja, z jednej strony
mozliwa do zaakceptowania przez obie strony, z drugiej mozliwie najlepsza
z technicznego punktu widzenia. Fakt, ze wiekszosc firm korzysta z
Rockwella wcale nie oznacza, ze jego standard wygra. Pamietamy wszyscy co
bylo z V.34 (to byla propozycja US Roboticsa stosowana TYLKO u niego, i
wygrala z bardzo popularnym przeciez V.FC, ktory BYL gorszy). Nie szalejmy
wiec na razie i poczekajmy spokojnie na oficjalny V.PCM na razie
wybierajac modem, ktory bedzie dawal mozliwosc upgrade do koncowej wersji
standardu na drodze softwareowej...

karpio