Re: Do kolegow muzykow...

Autor: Sylwek Orlik (sylor_at_polbox.com)
Data: Thu 01 Jan 1998 - 23:48:10 MET

J3R$3Y <jerz_at_art.olsztyn.pl> napisał(a) w artykule

> Sound Forge, ale wersja komercyjna kosztuje ponad 3000
> WaveLab używaja u nas w studiu nagrań, ale kosztuje jeszcze więcej

Ja za swojego WL zapłaciłem ok. 1300 zł. Rozszerzenia to zupełnie
inna sprawa. Jeden dobry plug-in jest droższy od całego programu.
Jeżeli nie jest potrzebna obsługa samplerów to polecam WaveLab.
Przy niższej cenie ma więcej efektów, wypalanie płytek i jest
wygodniejszy. Dodatkowe plug-ins ActiveX pasują do obu programów,
a jeżeli chodzi o natywne to znacznie ciekawsze są te do WL.
Kolekcję plug-ins polecam rozpacząć od Waves Nativ Power Pack 2.3
w cenie 500 USD ( http://www.waves.com ). W dalszej kolejności polecam
zainteresować się kolekcją plug-ins firmy Spectral-Design rozprowadzanych
przez Steinberg'a (590 DM za sztukę). Gorąco polecam MaxxBass Waves'a,
TC Native Reverb ( http://www.tcworks.de ), Acoustic Modeler Sonic Foundry,
także odszumiacz SF. Declickera SF nie polecam bo kiepski ale jest
w zestawie z odszumiaczem.
Przygotuj się na wydatek rzędu 5000 USD. Chyba że wystarczy
Ci "goły" WaveLab. Z dobrodziejstwem inwentarza otrzymasz
korektor (działa w czasie rzeczywistym nawet na 486), chorus,
kompresję czasową, pogłos (kiepski ale zawsze), autopaner, delay,
Stereo Expander i dość zabawną emulację starego gramofonu.
Wypalanie płytek nie jest tak zaawansowana jak w CD Architect SF
(w pauzach musi być cisza) ale nic nie kosztuje. Zresztą jeżeli chodzi
o wypalania płytek audio to i tak najlepszy soft jaki widziałem
to Samplitude Master, lub Samplitude Studio połączony z PointCD Audio
( http://www.sekd.com lub parę innych, ale są odnośniki).
W tym sofcie można zrobić właściwie wszystko w zakresie wypalania
płytek. Co do możliwości obróbki dźwięku to znajdziesz w nich spore
(pierwszy jest cztero- a drugi wielo-śladem) ale chyba nie wystarczające
możliwości. Zresztą możezs sam sprawdzić. Wszystkie programy
które wymieniłem są dostępne w wersjach demo pod podanymi
przeze mnie adresami.

> Ale masz jeszcze trzy dni, żeby je "skołować taniej" nie podpadając pod
paragraf.

Czyżby coś mi umknęło?

Sylwek Orlik