Re: Odp: Jaki filtr na monitor?

Autor: R.Zylla (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Sun 28 Dec 1997 - 14:56:35 MET

At 14:39 28.12.97 +0100, you wrote:

>A gdzie mozna w sieci poczytac o ergonomii stanowiska komputerowego ?

  W wyborczej w dodatku komputerowym chyba trzy tygodnie temu
  byl artykulik Stradowskiego na ten temat.
  Ja mam materialy jakie brytyjski odpowiednik CIOPu (Centralny
  Instytut Ochrony Pracy) rozdaje firmowym uzytkownikom komputerow.
  Podam krotkie streszczenie:
     jak cie monitor meczy to go zmien,jak ci klawiatura nie pasuje
     to ja zmien, jak masz niewygodne krzeslo to je zmien.

  Monitor powinien byc nie za wyskoko i nie za nisko :)
  a dokladniej jesli siedzisz w normalnej pozycji to gorna krawedz
  monitora powinna byc na wysokosci wzroku tak bys nad monitorem
  widzial/widziala co sie dzieje w biurze (angielskie biura sa
  duzo wieksze i pracuje wiecej ludzi)