Re: Pytanie???

Autor: A.Stankiewicz (as4_at_gpu.srv.ualberta.ca)
Data: Sun 28 Dec 1997 - 05:47:14 MET

R.Zylla wrote

> Kolega powinien sobie zalozyc program FTP a konkretnie serwer FTP
> i udostepnic jakies kontadla klientow.

Mozna wykorzystac NetMeeting. Ma te zalete, ze jest w standardzie W95.
Wystarczy, ze kolega udostepni np. Outlook. Dziala bez klopotow nawet
przez Atlantyk. No, czasem trzeba chwile poczekac na reakcje. Mozna w
ten sposob nie tylko przegladac dysk, ale wspolnie operowac dowolna
aplikacja oraz pogadac (potrzeba dodatkowo mikrofonu i glosnikow).
Lacznosc wizualna to chyba jeszcze piesn przyszlosci, bo jakosc jest
kiepska przy polaczeniu modemowym: widac, ze cos sie rusza, ale twarzy
chyba nikt nie rozpozna. Takie bylo przynajmniej moje wrazenie przy
szybkosci 28800.

Nie zglebilem jeszcze wszystkich tajnikow i spodziewam sie, ze Net-
Meeting zawiera bledy jak wszystko produkcji MS, ale mimo to
jest to bardzo pozyteczny wynalazek dla uzytkownikow W95.

> Ty powinienes sobie zapuscic program FTP i polaczyc sie z komputerem
> kolegi. Pewien delikatny problem bedzie gdy kolega laczy sie z
internetem
> przez TPSA. Wtedy TPSA przydziela mu tymczasowa nazwe i numer IP z
pewnej
> puli. Jak on jest polaczony przez TPSA to ci moze telepatycznie podac
> swoj IP albo nazwe. A bez tego sie z nim nie polaczysz.

Nie potrzeba telepatii, wystarczy, ze wysle e-mail z numerem. Ja tak robie
przy polaczeniach z Polska. Alternatywa jest opublikowanie sie na spe-
cjalnym serwerze (np. ils.microsoft.com) o umowionej godzinie, ale wtedy
mozna miec nadmiar chetnych do rozmowy :).

Andrzej