Re: Unix

Autor: chmiel_at_ibmer.waw.pl
Data: Wed 24 Dec 1997 - 00:14:57 MET

On 1997-12-22 ladzk_at_ite.waw.pl said:
>system od poczatku tak pomyslany zeby, jesli jakis proces pamiec
>zwolnil i luka zostala to mozna pozostale, o ile taka koniecznosc
>istnieje, poprzesuwac zeby te wszystkie kawalki wolnej pamieci
>polaczyc do kupy i miec jeden duzy. Oczywiscie zadna funkcja

Ladnie to zabrzmialo ale nie wiem czy prawdziwie ??? :-)))

>chodzi. A milosciwie nam panujacy DOS ze swoim genialnym formatem
>EXE nie daje w swej podstawowej postaci ZADNYCH szans na taka
>gospodarke pamiecia - jak proces postawiles od fizycznego adresu,
>to tkwic tam musi po koniec dni swoich... a jest to konsekwencja
>wpisywania fizycznych adresow bezwzglednych w kod wykonywalny. A

Ale nie pod Multiuser DOS 7? Banked Window mowi Ci cos ??

>podejscie do pojecia "pamiec". Dla Unixa to obszar dany systemowi
>do swobodnego zarzadzania, dla takiego np. DOS-a to zbior drucikow,

Ale nie dla Multiuser DOS 7 ...

>robi, jak systemowi malo miejsca na kolejny proces a suma wolnego
>starcza to zakombinuje, czy przesuwaniem innych procesow czy
>mapowaniem pamieci, nie wiem nawet jak, ale mu to nie wadzi. A DOS
>zglasza piekny komunikat o braku wolnej pamieci...

Ale nie pod Multiuser DOS 7 ... Zglasza komunikat o braku
RAM i nie uruchamia programu
jesli program zglasza potrzeby przewyzszajace ustawione
limity lub skonczyl sie RAM w banku.

>chcial czlowiek przyklad ze cos sie nie da pod innym jak Unix
>systemem - dostal przyklad systemu pod ktorym sensowna gospodarka
>pamiecia jest niemozliwa nawet na piechote przez komasacje wolnej
>pamieci... Darek

No wiec pod Multiuser DOS 7 tez tak sie "samo" robi ...
Nastepny przyklad poprosze ?
Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz

Email:chmiel_at_ibmer.waw.pl
fax:UNIPROJEKT 48-22-673-11-67

Backup not found Abort,Retry,Ignore,Hangup?

Net-Tamer V 1.09 - Test Drive