Re: Forte Agent - pytanie

Autor: Jaroslaw Kulwicki (kulwicki_at_au.poznan.pl)
Data: Wed 17 Dec 1997 - 12:28:36 MET

On Mon, 22 Dec 1997 15:54:47 GMT, vathar_at_priv2.onet.pl (Vathar)
napisał(a):

>Jak to jest, że mam standard ISO-8859-2 (chyba) i nie widzę niektórych
>polskich czcionek (œ i Ÿ)?
>Wydaje mi się, że mam ten standard, gdyż odwiedziłem stronę z ogonkami
>i postępowałem krok po kroku, jak mi kazano, aby go zainstalować. Poza
>tym we wszystkich możliwych ustawieniach mam właœnie wybrany ten
>standard. Jak to jest?
>
>__________
>< Vathar >

Tez mam ten problem!! I dostalem jeszcze takiego maila:

 UWAGA: wiadomosc wygenerowana automatycznie ]

Witaj

Jestem zmuszony poinformowac Cie, ze wyslales na jedna z polskich
grup dyskusyjnych list zawierajacy niewlasciwie zakodowane
polskie znaki.

Wg norm RFC obowiazujacych w Internecie jedynym dopuszczalnym
kodowaniem znakow narodowych w naszej czesci Europy jest
standard ISO-8859-2 (znany tez jako ISO-Latin-2).
Dlatego nalezy zadbac aby listy wysylane na polskie grupy dyskusyjne,
zawierajace polskie znaki diakrytyczne byly zakodowane
w tym standardzie.

Jesli masz klopot ze skonfigurowaniem swojego programu, tak
aby wysylal Twoje listy w standardzie ISO-8859-2 zajrzyj
na strone http://www.agh.edu.pl/ogonki/ (znajdziesz
tam porady jak skonfigurowac swoje oprogramowanie, jak i troche
tekstow na temat dlaczego wlasnie ten standard zostal u nas przyjety)
lub przestan uzywac polskich znakow. Lepiej jednak nie pozbawiac
sie mozliwosci pisania po polsku i sprobowac skonfigurowac swoje
oprogramowanie.