Re: Bardzo duża prośba o pomoc! (tablica alokacji

Autor: Grzegorz Ciaglo (sinc_at_kki.net.pl)
Data: Sun 21 Dec 1997 - 19:31:30 MET

Zając <hare_at_friko2.onet.pl> napisał(a) w artykule
<01bd0e09$8e3e8b40$5796ccc2_at_hare>...

> Poszukuję osoby znającej się bardzo dobrze na dyskach. Zakupiłem nowy
> dysk Segate 2.5GB. Po podzieleniu na partycje, formatowaniu, w scandiscu
> wychodzi błąd:
> "Ten dysk zawiera jedną lub więcej kopii zapasowych pliku tablicy
alokacji
> FAT .Kopie powinny być identyczne, ale nie są." Wychodzi to przy każdym
> uruchomieniu scandiscu, naprawia i nic.Co z tym zrobić próbowałem prawie
> wszystkiego...
> Proszę o pomoc

Po pierwsze to napisz jakim systemem to formatujesz?
Do 2,5 GB to moze byc dobry
Win NT
OS/2
Win95 OSR2
Oraz czy bios komputera rozpoznaje duze dyski LBA?
I czy nie instalowales np. Ontrack managera?

Osobisciwe radziłbym postąpić tak (np W95 osr2):

1 Uruchomic komputer z dyskietki systemowej
2 Uruchomic fdisk -> powinien rozpoznac duzy dysk i zaproponowac wlaczenie
jego obslugi. Jezeli tego nie zrobi to trzeba go do tego zmusic przez np:
- konfiguracje bios'a
- instalacje ontracka z dyskietki
itp
3 Ustawic 1 partycje na caly dysk i uczynic ja aktywna
4 Zamknac fdiska i restart (bardzo zimny) komputera
5 -> 1 punkt
6 Sformatowac partycje
7 Sprawdzic np scandiskiem wszystko - Oj troche to potrwa :(
8 Jezeli wszystko bedzie OK to mozesz ponownie podzielic go na partycje o
potrzebnych ci rozmiarach Jezeli zle to moze cos z dyskiem?
9 dalej jak w p. 5,6,7
Gdy i teraz wyjda bledy to cos zle mieszasz z partycjonowniem
pozdrawiam

--
 //''''                                                Grzegorz Ciągło
\\,,,||
     \\,,//   mailto:sinc_at_kki.net.pl     http://www.polbox.com/s/sinc/