Crc check w kodowaniu mp3 - co to jest i do czego to sluzy?

Autor: Michal Paszko (mpaszko_at_nospam.com.pl)
Data: Sat 20 Dec 1997 - 23:57:00 MET

W manualu do programu l3enc nie jest to opisane/wyjasnione. Mozna tam
przeczytac:

1.6 crc check
 If '-crc' is asserted, ISO/MPEG crc checking is enabled. Without the
'crc' switch, crc checking is disabled.

i ani slowa wiecej. Wiem, ze np. arj przy rozpakowywaniu korzysta z
crc check ale nie wiem co to jest i do czego to sluzy.

Nie slysze roznicy miedzy mp3 zakodowanymi z uzyciem opcji -crc oraz
bez. Czas kodowania rowniez sie nie zmienia. Warto to stosowac? Bede
wdzieczny za wyjasnienia lub url gdzie moge cos na ten temat znalezc.
Z gory wielkie dzieki.

Pozdrawiam.

P.S.
KONIECZNIE kopia informacji na e-mail !!! Dzieki.

Michal Paszko
<Michal.Paszko_at_warszawa.biz.net.pl>