Re: 4 rozne problemy

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sat 20 Dec 1997 - 10:29:21 MET

> Albo w slocie jesli to jest dosc nowa plyta
> albo w podstawkach jesli plyta starsza.

Albo jest wlutowana na plycie glownej jesli jest to bardzo nowa plyta ;)
Cache znajduje sie takze w procesorze, mamy tez cache w dysku twardym,
ew. jeszcze dodatkowo programowy cache dysku, a czasem i inne by sie
znalazlo :)

> W pamieci wirtualnej. W momencie proby zrzucania na dysk
> pamieci wirtualnej nie wyrabia sie polaczenie z dyskiem.
> Zmniejsz wartosc PIO dysku z Auto na PIO2 albo nizej.

Skad taki wniosek? Moze lepiej zwolnic procesor ze 133 na 50MHz. Skutek
bedzie podobny do zmniejszenia PIO dysku i sens zastosowania mniej wiecej
podobny ;)

> Ustawienia jumperkow na plycie powoduja wybor szybkosci
> taktowania procesora. Zajrzyj do instrukcji plyty
> o obejrzyj jumperki na plycie glownej.

Tak, moze byc to spowodowane np. brakiem pamieci cache. Ale mozliwosci
jest znacznie wiecej i bez dokladnego przyjrzenia sie Twojemu
komputerkowi niewiele wiecej bedziemy w stanie podpowiedziec.

Napisales, ze Win95 Ci sie zaczelo wieszac. Wiec zaczalbym od
reinstalacji W95 i calosci software. W 90% przypadkow jesli wykluczymy
problemy sprzetowe, takie rozwiazanie okazuje sie wlasciwe.

pozdrawiam,
karpio