Re: Trwałość dysku twardego

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Thu 18 Dec 1997 - 10:48:08 MET

On 17 Dec 1997 13:08:34 GMT, pawelp_at_rodan.rodan.pl (Paweł Paroń)
wrote:

>MTBF rzedu 800 tys. godzin nie oznacza wcale, ze jak masz taki dysk, to
>bedzie on dzialal bezawaryjnie co najmniej 800 tys. godzin (czyli 91 lat).
>To jest raczej tak, ze jesli masz 800 takich dysków, to z duzym
>prawdopodobienstwem (bliskim 1) bedzie sie sypal jeden co 1000 godzin (czyli
>co 42 dni).

Alez ja doskonale wiem... nawet jakbym pogrzebal w madrych ksiazkach
to policzylbym po jakim czasie jest najwieksze prawdopodobienstwo
wystapienia uszkodzenia pierwszego dysku z proby np. 100 szt. Co nie
zmienia sytuacji ze w przypadku wspomnianego Maxtora (skad mi sie
wyklawiszowal Matrox???) MTBF byl 150 tys. godzin, pierwszy padl po
pieciu latach, drugi podejrzanie rzezic zaczal wiec tez zostal
wycofany, trzeci z posiadanych zmienil ciut wlascciciela i niech sie
nowy martwi (choc nadal mam go za plecami, jakos nie rzezi...)

Darek