Re: Prosze o info na temat Packet Radio

Autor: Krzysztof Matula (kmtaboo_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 17 Dec 1997 - 16:07:58 MET

On 15 Dec 97 19:24:10 GMT, "Tomasz Holdowanski vel Mordazy"
<mordazy_at_friko2.onet.pl> wrote:

>Krzysztof Matula <kmtaboo_at_priv.onet.pl> napisał(a) w artykule
><3494d2b1.1448432_at_news.ict.pwr.wroc.pl>...

>destepu
>krotkofalowcow

>Do babolenia na IRCu wystarczy. A to jest najbardziej czasochlonne.
>To co z tym info?
>Mordazy Again.

Ok, a wiec potrzebujesz co nastepuje:
1. Radio
2. Modem lub TNC
3. Bramke packet<->internet gdzies w zasiegu twojego radia pracujaca
na czestotliwosci twojego radia. (Tzn. teoretycznie nie musi byc w
zasiegu, ale gdy retransmitujesz przez stacje posrednie to predkosc i
pewnosc polaczenia maleja znaczaco)
4. Uprawnienia do nadawania. Co do CB, to zadnych uprawnien nikt ci
nie da, bo o ile mi wiadomo emisja PR w calym pasmie CB jest
zabroniona. Najpopularniejsze jest pasmo 144MHz, jednak potrzebna jest
w tym wypadku licencja krotkofalowca.

Poza tym, obawiam sie, ze przepustowosc PR nie wystarczy nawet do
IRC-a... Chyba, ze korzystasz tylko z malo ruchliwych kanalow.

Jezeli wciaz jestes zainteresowany, to proponuje zaczac od poszukania
czy w okolicy jest jakas bramka. Jesli nie - mozesz sobie spokojnie
cala impreze darowac.

KM (sq9dih)

--
kmtaboo_at_priv.onet.pl