Re: Tryb zgoodnosci i CDR?

Autor: Rafal Altyn (rafaltyn_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 17 Dec 1997 - 08:35:29 MET

On 16 Dec 1997 09:41:33 GMT, "Jacek Stachowicz" <jacekst_at_polbox.com>
wrote:

>Starsze cd rom-y pracuja w trybie 16 bit a to nazuca 16 bit tryb pracy
>dysku twardego
Chyba to jednak nie to. Mam samsunga x8 i wczesniej dzialal dobrze.
Wczoraj sformatowalem dysk, zainstalowalem winde od nowa na czysto i
dziala bez przoblemu. Zadnych trybow zgodnosci. Czyta rowniez ta
nagrana plytke i prawie wszystko jest w porzadku. Nie wiem tylko
dlaczego czasem czyta plyty jakby mial z nimi jakies problemy
(wczesniej bylo podobnie). Rozpedza sie i zwalnia, rozpedza i zwalnia
i tak w kolko. Na innych CD-Romach jest lepiej z dana plyta. Nie wiem
czy po prostu jest kopniety czy tez zabrudzony (laser). Z innymi,
tloczonymi plytami np. shareware jest dobrze choc nie calkiem. Takze
podczas czytania niektorych plyt tlaczonych rowniez wystepuje ten
problem. Jak mozna sprawdzic czy to wina zabrudzenia, uszkodzenia
CDRomu czy tez taka reakcja spowodowana jest czyms innym?
Pozdrawiam
Rafał Ałtyn (rafaltyn_at_friko.onet.pl)