Re: Epson Stylus Color 400

Autor: Piotr Przyłucki (piotrp_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 17 Dec 1997 - 01:52:54 MET

> Czy ktos z wlasnych doswiadczen, moglby wyrazic jakas opinie o tytulowej
> drukarce Epsona?

Uzywam od niedawna Epsona SC 400. Rzucam moimi spostrzezeniami.
Jezeli chodzi o jakosc wydruku to nie mam absolutnie nic do zarzucenia.
Wydruki kolorowe na papierze glossy (dolaczany do drukarki w ilosci sztuk
2)
robia wrazenie. Po prostu zdjecia !
Driver oferuje 3 podstawowe tryby drukowania, ktore daja dosc dobrze - moim
zdaniem - zroznicowana jakosc wydruku, chociaz na zwyklym papierze roznica
pomiedzy jakoscia "normalna" (360 dpi), a jakoscia najwyzsza (720 dpi) nie
jest kolosalna. Niestety w tym ostatnim przypadku zuzycie atramentu jest
imponujace - starczylo mi na wydrukowanie pracy dyplomowej (w sumie sto
kilkadziesiat stron). Nie wiem jeszcze ile wytrzymuje przy sredniej
rozdzielcz.
ale producent podaje 540 stron. Problem polega chyba na tym, ze pojemnik
z atramentem jest stosunkowo niewielki (chyba duzo mniejszy niz w HP, a
w dodatku kosztuje prawie tyle samo).
Co jakis czas konieczne okazuje sie programowe czyszczenie glowic.
Na przyklad po kupieniu i przywiezieniu drukarki do domu okazalo sie, ze
na wydruku byly biale niezadrukowane pasy -> pierwsze czyszczenie.
Po wymianie pojemnika z czarnym a. okazalo sie, ze cholera jedna nie
chce drukowac w kolorze. Po wyczyszczeniu zaczela drukowac kolory ale
przestala drukowac na czarno. Pomoglo dopiero drugie czyszczenie glowic.
Poza tym czasami po wlaczeniu drukarki uruchamia ona automatycznie
procedure czyszczenia glowic. W dodatku producent ostrzega,
ze czyszczenie glowicy oznacza wieksze zuzycie atramentu, jak bardzo -
niestety nie wiem.Uff, brzmi to strasznie ale w sumie nie jest
az tak czesto. Byc moze nie ma to wiekszego znaczenia.
Natomiast istotna wada moze byc dla niektorych marna wspolpraca drukarki z
DOS'em. Teoretycznie obsluguje ona protokol ESC/P ale tak na prawde, to
tylko w Windows. Nie udalo mi sie absolutnie nic wydrukowac w DOS'ie nawet,

gdy dany program rozumial ESC/P (np. program Buchalter). Mozna sobie
wydrukowac tylko znaczki ASCII (437, 850). Wiec do DOS'a to ona sie
raczej nie nadaje. Oczywiscie nie ma mowy o zadnych polskich znaczkach.
Ja mam jeszcze lasera, wiec wada w postaci niekompatybilnosci ze
srodowiskiem DOS oraz stosunkowo duza nieekonomicznosc drukarki nie
maja dla mnie duzego znaczenia, a przynajmniej nie w takim stopniu by nie
rekompensowala tych wad na prawde swietna jakosc wydruku.

                Pozdrawiam
                        Piotr Przylucki

                        Piotr Przylucki