Re: Jaka plyta i proc do przetwarzania grafiki/baza dannych

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 16 Dec 1997 - 19:53:25 MET


On Tue, 9 Dec 1997, Krystof wrote:

> Mysle ze jednoprocesorowa plyta z pentium 233 MMX bedzie wsam raz i cena nie
> bedzie taka duza a jesli masz pieniadze to proponuje PII bo Pro troche sie
> niezbyt nadoaje do stacji graficznej ze wzgledów 16 bitowych a co do stacji
> jako takiej to pamietaj ze jeszcze wazna jest karta graficzna czyli
> akceleracja odpowiednia i to w 2d jak i 3d czyli Matrox Milenium 8MB lub 4MB
> a na dokladke Monsterek dla pomocy w 3d co do plyty to polecam plyty ASUSA
> ale trzeba dobze sie zastanowic nad TX i MMX bo pare zeczy trzeba wiedziec
> iz trzeba miec odpowiednie programy i HDD który dziala na TX-e .
> Krzysztof
> kedzierski_at_kim.com.pl

Po pierwsze - jesli gosc na serio bedzie zajmowal sie przetwarzaniem
grafiki, to nie bedzie pracowal pod Win 95 tylko pod NT a tam PII jest
wrecz wskazany do takich celow. Roznica cenowa P233 MMX i PII 233 nie jest
az tak wysoka zeby sobie na to nie moc pozwolic.
Po drugie - od kiedy to Monster jest karta do przetwarzania grafiki 3D (
mowie tu o obslugiwanie jej przez oprogramowanie uzytkowe ) ? Mozesz mi
wskazac jakis program graficzny wykorzystujacy mozliwosci Monstera ? Jesli
juz cos, to karty opartej o VooDoo Rush, ktory akceleruje nie tylko na
pelnym ekranie jak karty z VooDoo, ale takze w okienku. Damond Monster
jest przeznaczony typowo do gier. JEsli chodzi o grafike 3D to ja
polecalbym jakas karte oparta o chip Permedia 2. Ostatnio widzialem dosc
tanie ViewTop na permedii z 8 MB SGRAM, wychodzilo to 850 zl brutto wiec
cena do przelkniecia.

                                                Jurand



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 16:38:17 MET DST