Re: Jak podkrecic peceta na Max'a

Autor: Tomasz Holdowanski vel Mordazy (mordazy_at_friko2.onet.pl)
Data: Sun 14 Dec 1997 - 23:59:25 MET

Jacek Sitowski <terpio_at_friko.onet.pl> napisał(a) w artykule
<349b4111.10686007_at_news.icm.edu.pl>...

> Dlaczego to przyspiesza system?
>
> Poza tym proponujesz:
> "MaxFileCache=6000"
> a ja wertowałem kiedyś archiwum grupy, żeby znaleźć optymalne
> ustawienie dla siebie (48MB) i z wielu postingów wynikały dwie
> rzeczy:
> 1. rezerwować 1MB na 8MB RAM, czyli 4096 to wartość odpowiednia dla
> 32MB RAM,
> 2. przyrost wydajności po ustawieniu powyżej 4096 jest minimalny.
>
> Jak to w końcu jest?
>

> --
> Pozdrawiam
> [...]
ad. b) : Bo gdy Winda tworzac swapa za kazdym razem od poczatku (min=0)
wypelnia wolne miejsce na dysku tam, gdzie ono jest. Na troche
sfragmentowanym twardzielu swapa masz w tysiacu miejsc, a nie w jednym. I
dysk chodzi jak mlockarnia. Zreszta jak masz jeszcze min=0, zapusc sobie
Speediska ze szczegolami: prawie na pewno bedzie jak mowilem. A tak masz
30MB stalego swapa, w jednym miejscu, a jak bedzie potrzebne wiecej to
system sobie dogra.

Co do cache: Wlasciwie masz racje i w 1., i w 2.; ja do mojego ustawienia
(3mb cache/16mb RAM) doszedlem metoda prob i bledow. Dla 32MB 4 cachu moze
byc akurat O.K.
Mordazy.