Re: Sciezka techniczna dysku

Autor: Radoslaw Wozniak (rw_at_pkp.wroc.pl)
Data: Fri 12 Dec 1997 - 08:10:30 MET

Piotr Zadrozny wrote:

> Jest co takiego jak sciezka techniczna ( serwisowa ) dysku,
> moze ktos wie gdzie sie ona znajduje i jak ja mozna przeczytac,
> ewentualnie zmienic i co dokladnie zawiera.
>
> Dzieki z gory!
>
> Piotr

Z tego co wiem niektore dyski maja sposoby na automatyczna relokacje
bad-sectors.
Pewne obszary dysku za dostepne tylko i wylacznie dla sterownika i on
potrafi ukrywac bad-sectors.
Kiedys formatowalem taki dysk, NDD pokazywal BAD-SECTORS i byly one
EWIDENTNIE ZLE,
podczas formatowania niskopoziomowego BAD-SECTORS zniknely i zadne testy
nie pokazywaly ich juz pozniej,
po prostu kontroler je ukryl !.
Prawdopodobnie informacje o wielkosci i organizacji dysku rowniez
niektore dyski trzymaja na talezach,
zreszta np. dyski SEGATE 3XXX maja identyczna ?! elektronike choc moga
sie roznic pojemnoscia 600,850.
Ponadto jest sprawa numerow seryjnych dyskow. GDZIE one sa zapisane ?

Ale takie informacje jak dobrac sie do sciezki serwisowej sa tylko dla
kazdego modelu (producenta) dysku inne.