Re: Jaki skaner?

Autor: TomEE J. (scion_at_gryf.com.pl)
Data: Thu 11 Dec 1997 - 15:33:35 MET

Marx napisał(a) w wiadomości: <01bd0605$dae229e0$933f74c3_at_mna-roz.csbi.katowice.pl>...
>Wez pod uwage jeszcze skaner Scan Magic (producent - Mustek, ma
>oprogramowanie i gwarancje Musteka, ale krotsza - jeden rok). Jest to
>skaner podlaczany do LPT (a wiec wolniejszy, ale nie musisz kupowac SCSI) i

skanery LPT to, imvho, przeklenstwo.
po pierwsze: jesli ktos ma skaner, to _z reguly_ ma tez drukarke. a czesto bywa, ze switche
i tym podobne urzadzenia dostarczone przez producenta nie dzialaja z okresolnym
typem drukarki, i to niekononiecznie noname. sam kiedys probowalem zainstalowac
skaner (bodajze logitech) rolkowy "obok" drukarki HP (bodajze 670C). ja sie poddalem
po 4 godzinach, a wlasciciel i tak serwis musial wzywac (czego to oni nie robili...)

po drugie: szybkosc transferu skanow przez LPT jest po prostu _oszalamiajaca_. :)
ja obrazek o wielkosci 1/4 A4 200dpi skanuje w ca. 30-35 sekund (mustek 800iisp).
Niech podniesie reke ktos, komu udalo sie to zrobic szybciej via LPT :)

po trzecie: zainstalowanie tego glupiego kontr. SCSI nie jest wielkim problemem.
jesli wkladamy kontroler dostarczony wraz ze skanerem, z reguly sam wykrywa
"gdzie jest", jakie przerwania i zasoby sa wolne, etc. plag'en'plej.

po czwarte: dokladamy 10-20% do ceny skanera z interfejsem LPT :)

TomEE J. (Viperr)
http://www.gryf.com.pl/~scion/>