Re: TX, HX & VX

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Wed 10 Dec 1997 - 17:43:50 MET

Mon, 24 Nov 1997 16:38:20 +0100, "=?iso-8859-2?Q?Rafa=B3?= Wielicki"
<rafal_at_thalassa.iopan.gda.pl> piszesz:

>Gdzie mo=BFna si=EA dowiedzie=E6 czego=B6 wi=EAcej na temat r=F3=BFnic po=
>mi=EAdzy
>chipsetami: TX, HX & VX (do pentium) ?
>Chodzi mi o to czy prawd=B1 jest =BFe TX umie cache'owa=E6 max 64MB RAM, =
>co
>si=EA dzieje powy=BFej ? tzn gdy obsadz=EA 128 MB pami=EAciami EDO ?
> Z g=F3ry dzi=EAki za odpowied=BC, mailem je=B6li =B3aska.

Z grubsza mozna powiedziec tak:
HX to najbardziej wyrafinowany chipset Intela, niestety brakuje mu
obslugi SDRAM.

VX to prosty i ograniczony chipset, slabo obsluguje SDRAM.

TX to nowsza wersja VX, w ktorej poprawiono obsluge SDRAM.

W przypadku TX i VX cache obsluguje 64MB, HX do 512MB ale trzeba miec
na plycie dodatkowy tag ram, niektore plyty maja na to podstawke.

Jezeli planujesz uzycie EDO, to HX bedzie szybszy niz TX nie zaleznie
od ilosci pamieci.

Jezeli chcesz wiecej niz 64MB SDRAM, to wydajnosc TX spadnie, zdaje
sie ze wyniki testow mozna zobaczyc na http://www.anandtech.com lub
http://www.alternativecpu.com, nie pamietam dokladnie.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski

(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address)